Istinska unutarnja moć može se ostvariti jedino ako je je netko elastičan te se deidentificira od svojih životnih pozicija u konsenzualnoj realnosti. Oni koji to uspiju u taoizmu se nazivaju autentičnim ljudima(chen jen). Autentični ljudi sposobni su biti jedno s beskrajnom inteligencijom tao -a.Kroz ovo predavanje vodi vas osnivač Tranceframing škole, Domagoj Matijević (predavanje je snimljeno 2013. godine).
S obzirom da cijeli naš život ovisi o ravnoteži yina i yanga. Ravnoteža yina i yanga prije sve ovisi o energetskom radu bubrega. Ta ravnoteža utječe na mnoge stvari u životu, prije svega na sposobnost da se netko ispravno nosi s nesigurnostima ovog svijeta, jer nitko ne može sa sigurnosti znati ishod bilo kakve akcije. Također, ta ravnoteža utječe na razvoj nečije volje i mudrosti. Volja je uvijek baza mudrosti, ona je manifestacija „nebeskog aspekta“ na fizičkom nivou. Kontrast, a vrlo često i konflikt, između prolaznosti zemaljskog svijeta i konstante spiritualnog svijeta kod ljudi koji imaju neravnotežu yina i yanga stvara strah, emociju koja je povezana s energetskim aspektom bubrega. Strah od neizvjesnosti stvara karakterističan „bori se ili bježi“ rispons. U tradicionalnoj kineskoj medicini zdrava osoba ima ravnotežu između straha, volje i mudrosti. Strah nam daje informaciju o neravnoteži između izvjesnosti i neizvjesnosti, volja nam daje mogućnost da se krećemo ili ne krećemo u točno određenom pravcu, mudrost nam omogućuje da budemo svjesni i da prihvatimo to kretanje. Ta pozicija uvećava potencijal da budemo ono što trebamo biti kako bi privukli ono što trebamo. Originalna energija daje snagu nečije chi energije kako bi se mogla modificirati prema potrebi i to za specifičnu vrstu chi energije koja je potrebna za specifičnu vrstu manifestacije. Taoisti smatraju da bi se čovjek vratio svojim korijenima, prvo treba pronaći mir. To je početak povratka stvarnoj sudbini. Povratak stvarnoj sudbini naziva se konstantom, spoznaja konstante naziva se prosvjetljenje.
Prvi korak u praksi taoističke meditacije je umiriti um, emocije i pripremiti se za razvoj istinskog yanga (misli i emocije su lažni yang) koji kada se razvije postaje podloga za chi energiju općenito. Svaki čovjek mora biti uzemljen (yin) kako bi mogao realno procijeniti bilo koju situaciju.
Kada netko realno procijeni situaciju tada može koristiti pravu vrstu chi energije koja odgovara toj situaciji. Ako netko nema tu sposobnost i koristi neadekvatan chi u određenoj situaciji to će se devastirajuće odraziti na njegovo tijelo, um i duh, te na samu situaciju koju osoba neće moći integrirati. U tradicionalnoj kineskoj medicini takva vrsta chi energije je izvorni yang chi te bubrežni chi. Putem sposobnosti održavanja fokusa razvija se istinski yang koji se tada upotrebljava za točno određenu i konkretnu situaciju. U kontekstu iscjeljivanja, upravo to je energija koja ima sposobnost iscjeljivati.
Sve to uključuje još dublji aspekt: dovođenje sebe u ravnotežu između zemaljskog i spiritualnog s osnovnim ciljevima – usklađivanje osobne s božanskom voljom, balansiranje i usklađivanje osobne volje, razvoj mudrosti te pristup univerzalnoj moći koja je dostupna kada je chi razvijen i ojačan.
U protivnom, posljedica korištenja sile, prema taoističkoj percepciji , "pouzdan je način da netko ostari". Takav pristup ide direktno protiv tao -a. Taoisti stoga kažu: „Ono što ide protiv tao-a ne može potrajati.“
Boreći se s tao-om, ne samo da se gubi energija i život, već se gubi i mogućnost shvaćanja što je esencijalno u trenutku ovdje i sada, kao i spoznaja smisla života. Razlog je što „nebesa“ konstantno daju input usmjeravajući kreativne impulse života prema nama. Korištenje nečije volje i „snage“ u poricanju tih inputa znači da netko sam sebe odreže od izvora života. Ono što istinski jesmo nalazi se unutar kreativnog potencijala "nebeskog impulsa".Koristeći svoju volju na ispravan način možemo manifestirati ono što istinski jesmo u potencijalu, nasuprot iluzornoj ideji o onome što jesmo i iz koje djelujemo slijepo. Takvo stanje, suprotno od „puta nebesa“ taoisti nazivaju separacijom tijela i uma, a to je spiritualni poremećaj koji je uzrok svih bolesti i životnih poremećaja i frustracija. Veliki broj ljudi se ponaša upravo na takav način, bore se bez ikakvih vještina , svjesnosti i etičnosti . Takve akcije usmjerene protiv tao-a vode ka destrukciji. Balansirati volju znači balansirati ono što uistinu jesmo kao potencijal s onim što želimo postati. Uravnotežena volja manifestira se i unutra i vani, spiritualno i zemaljski.
Spiritualni svijet treba prihvatiti onakav kakav jest, a to znači prihvatiti misteriju. Volja ima dva dijela, jedan se naziva yang voljom, i ona je usklađena s chi energijom, a drugi je yin volja koja je usklađena s originalnom energijom (shen). Rezultat prakse ukslađivanja yina i yanga u energetskom sustavu uvijekvodi do točke u kojoj netko postaje originaln (autentičan) čovjek. Takav čovjek može bivati na ljudskom nivou postojanja bez utjecaja persone i konsenzualne realnosti, biti u stanju nevezanosti za bilo što i djelovati u skladu s tao-om. Takve spiritualne dobrobiti taoisti su zvali „te”, a materijalne dobrobiti su nazivali „ling”. I jedno i drugo su spiritualni aspekti originalne moći. Ta usklađenost se ostvaruje jednostavno: samo je potrebno biti ono što netko jest, a taoisti kažu da je svaki čovjek „dijete neba“.
„Veliki čovjek djeluje u korist neba. Nebo mu se tada ne suprotstavlja. Kada veliki čovjek slijedi nebo, prilagođava se slici neba.“ (Tao Te Ching)
Na tom stupnju čovjek postaje jedna od primalnih moći svemira što mu omogućuje da djeluje kao odgovorni član kozmičke obitelji. Poveznica koja ljudima daje sposobnost da se povežu s nebom naziva se „ling“ (ljudski kapacitet povezivanja s nebom).
Na japanskom „ling“ se naziva „reiki“. Danas je reiki metoda iscjeljivanja koja koristi moć neba kako bi se napravile promjene (naravno to se odnosi na integralni „reiki“, a ne na onaj komercijalizirani new age „reiki“). U akupunkturi postoji šest akupunkturnih točaka koje u svojem nazivu sadržavaju naziv „ling“. Sve te točke su na neki način povezane sa srednjim dan tienom (srce). Poruka originalne chi energije ugrađena je u svakom čovjeku, poput duhovne DNK koja čovjeka unaprijed poziva da bude ono što jest – dijete neba. Nakon rođenja, ta poruka se stalno odašilje od bubrega prema srcu kako bi znali koja je ta poruka. Srce je inače i centar svjesnosti. U srcu se nalazi yang „shen” duh te predstavlja svjesni dio i duh yina srca koji se naziva „ling“ i koji predstavlja nesvjesnu, ali iznimno visoko spiritualnu vezu koju svaki čovjek ima, kako individualni duh s univerzalnim duhom.U akupunkturi postoji točka bubrega K24, a koja se naziva „praznina duha (ling hsu)”. Kada se usmjeri pozornost na tu točku dobiva se osjećaj kao da postoje dvije međusobno suprotstavljene volje. Ta točka funkcionira poput vrata koja omogućuje energiji da uđe u sustav te da izađe iz njega. Sve to ovisi o sili koju stvara „uravnoteženo srce“. Najkritičniji aspekt ravnoteže srca je borba između kontrole i spontanosti. Yang duh srca (shen) u drevnim tekstovima opisan je kao car koji kontrolira svoje carstvo, ovdje se misli na svjesnost srca.
Kada je srce slobodno da bude ono što jest, ono tada ima kapacitet da nečiji „nebeski mandat“ oživi i stavi u postojanje. S druge strane, kada je srce zaglavljeno u iluzorne percepcije sebe, drugih i svijeta oko sebe, te njime upravljaju lažni programi i sustavi vjerovanja, tada „nebeski mandat“ nije aktivan. Energetskim radom na bubrezima kreće restauracija te prirodne osobine srca. Ti programi i lažna vjerovanja pojavljuju se kao druga strana volje, dok je ona prva strana povezana s originalnom prirodom. S vremenom taj konflikt između ove dvije volje može utjecati na tijelo stvarajući probleme u prsima.Kada netko može djelovati iz te pozicije, izvan konsenzualne realnosti, tada je ostvario usklađenost između neba i zemlje i to do stupnja kada sve stvari u životu hrane njegovu ravnotežu. Tada čovjek ima konstantnu interakciju s univerzalnom chi energijom koja mu pomaže da stvori novo ja, sjeme ili embrio mudrosti i dugog i kvalitetnog života.
„ Ako doista dosegnete cjelovitost, sve dolazi samo po sebi.“ (Tao Te Ching)